Żywność dzielimy na makroelementy  (białka, tłuszcze i węglowodany, woda) oraz mikroelementy (witaminy, minerały, enzymy, fitoskładniki).

Jeść by żyć musi każdy.

Nasze ciało budowane jest z tego co jemy.

Białka (proteiny) – podstawowy budulec naszego organizmu. Są to związki organiczne zbudowane z 20 aminokwasów z czego 8 należy do tzw. niezbędnych, które należy dostarczyć wraz z pożywieniem. Białka są elementami budowy wszystkich tkanek ustroju człowieka oraz wielu związków takich jak: enzymy, hormony, przeciwciała. Regulują procesy przemiany materii (metabolizm) i wiele funkcji ustroju, zapewniając prawidłowy stan i funkcjonowanie naszego organizmu. Odpowiednie ilości białek decydują o normalnym wzroście i rozwoju człowieka, regeneracji wydalanych lub uszkodzonych tkanek. Jednak białka to nie tylko budulec. W niektórych przypadkach służą organizmowi jako źródło energii. Jeden gram białka dostarcza 4 kcal (kilokalorie). Dzieje się tak, gdy występuje deficyt tłuszczów i węglowodanów. Skutkiem tego negatywnego procesu jest zmęczenie, anemia, podatność na choroby, zahamowanie wzrostu, zanik mięśni oraz problemy z gojeniem się ran, osłabienie regeneracji, ryzyko urazu. Zbyt duże dostarczenie białka powoduje natomiast zwiększoną produkcję kwasu moczowego i mocznika, a tym samym większe obciążenie nerek.